Service Engineer

Job description

Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer een dag te werken!


En elke avond op de bank zitten, dat kan altijd nog. Als Service Engineer ga je letterlijk alle hoeken en gaten van de wereld ontdekken. Op het ene moment retrofit je in Zuidoost-Azië een geavanceerde pijpsnijmachine en een maandje later kun je zomaar op een scheepswerf in Midden-Amerika medewerkers of klanten trainen in het gebruik van onze PCL. Met de Sales engineer die voor de klant verantwoordelijk is, bespreek je vooraf je klus en in het geval van een storing denk je samen met de Technical Support collega’s alvast na over de oplossing. Op locatie bij de klant voer je het onderhoud of de storingsoplossing uit en geef je de klant advies over hoe hij de productiviteit van zijn machine het best kan waarborgen.


De afdeling

Onze afdeling Customer Support is onderverdeeld in de disciplines (After)Sales en Technical Support. Iedereen brengt zijn eigen kennis en ervaring in en samen leveren wij alle support aan onze klanten. Wij kennen onze klanten en hun machines door en door en zijn het eerste aanspreekpunt voor de klant. Als Service engineer heb je in alle dynamiek op onze afdeling wel de meest uitdagende functie. Jij levert alle service op onze machines en dat loopt van het uitvoeren van een onderhoudsbezoek, het geven van verschillende trainingen tot het oplossen van acute storingen. Als Service Engineer moet je dus niet alleen technisch onderlegd zijn, je moet ook kunnen omgaan met de problemen van de klant en hen het vertrouwen geven dat jij het oplost. Het lukt jou om met je creativiteit en technische kennis de machine snel weer aan het draaien te krijgen. Als je klaar bent, maak je een rapport, brief je de klant en laat je met een gerust hart de klant achter en ga je op weg naar je volgende klus. Je bent flexibel en houdt van veranderingen en technische uitdagingen. Je bent veel op reis, wat van te voren goed geregeld wordt vanuit kantoor. Bij vragen word je ondersteund door onze Technical Support. Samen vormen we 1 team en klaren we de klus voor de klant.


Over ons

Binnen HGG doen we de dingen anders. Wij denken en werken buiten de gebaande paden, gebruik makend van alle beschikbare technologie in de wereld van staal. Hiermee zorgen we continu voor vernieuwing en groei, resulterend in onze leidende rol in de markt in technologie en 3D profileren van dikwandige metalen buizen, kokers en profielen in allerlei vormen en formaten. Door innovatie en ontwikkelingen ontstaan andere en betere manieren om onze klanten van dienst te zijn en creëren we nieuwe uitdagingen en mogelijkheden voor onze medewerkers. Onder het mom van ‘samen bereik je meer dan alleen’ wil HGG de bindende factor zijn tussen medewerkers, klanten en partners. HGG gelooft in delen=groeien. Elke dag groeien wij in ervaring, elk project geeft ons meer inzicht en leidt tot nieuwe oplossingen. In de 35 jaar dat wij bestaan, hebben we machines afgeleverd in alle uithoeken van de wereld. Onze medewerkers hebben passie in het bedenken, ontwikkelen en maken van nieuwe producten en diensten. Wij zorgen ervoor om hen in te zetten op de juiste plek zodat zij kunnen excelleren. Zo vormen wij een uniek team en hebben wij plezier en geloof in wat we doen.


Ons aanbod

  • Veel vrijheid en ruimte voor eigen initiatief binnen een snel groeiend hightech bedrijf.
  • Een goed salaris en een aantrekkelijke winstuitkering.
  • Een prima werksfeer waarin hard werken en plezier maken centraal staat, met elkaar organiseren we leuke dingen zoals een BBQ of motortocht.
  • Een werkplek bij de wereldwijde marktleider op het gebied van 3D-staalsnijden.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en meer dan voldoende mogelijkheden om binnen de functie en het bedrijf verder te groeien.


Geïnteresseerd?

Solliciteer dan direct via de onderstaande ‘Solliciteer’ button.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Annelies Buijs via 0227-504030.
Het maken van een Technical Support Aptitude Assessment behoort tot het sollicitatieproces


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Requirements

  • Je bent in elk geval mbo4-opgeleid in Elektrotechniek, Besturingstechniek of Mechatronica.
  • Je spreekt en schrijft goed Engels, een 2e buitenlandse taal is een pré.
  • 7-10 jaar werkervaring in een internationale service organisatie
  • Je bent goed thuis in softwaretoepassingen. En:
  • Je weet dat je vrijwel 100% van de tijd in het buitenland zult werken.